Σημαντικές καθυστερήσεις καταγράφονται στην εξόφληση
δανείων που έχουν χορηγηθεί από τραπεζικά ιδρύματα σε...
ιδιώτες για την απόκτηση ΙΧ, κάτι που οφείλεται στη
μείωση των τιμών των αυτοκινήτων γεγονός καθιστά ασύμφορη για πολλούς
δανειολήπτες τη συνέχιση εξόφλησης του δανείου τους.
Εκτός από τα οικονομικά προβλήματα που δυσχεραίνουν την εξόφληση των
δανείων, ορισμένοι δανειολήπτες προτιμούν την κατάσχεση του αυτοκινήτου
τους από το..... τραπεζικό ίδρυμα παρά να συνεχίσουν να καταβάλουν τις δόσεις
τους. Αυτό συμβαίνει επειδή οι τιμές, βάσει των οποίων έγινε η αρχική
χρηματοδότηση, ενδεχομένως να μην ανταποκρίνονται στις τρέχουσες
συνθήκες της αγοράς.
Αν κάποιος έλαβε πριν από 15 μήνες δάνειο εξαετίας για την αγορά
καινούργιου ΙΧ με τιμή 20.000 ευρώ και η εμπορική αξία του πλέον έχει
πέσει στις 8.000 ευρώ, όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας
"Το Βήμα", είναι προτιμότερο για το δανειολήπτη να χάσει τις δόσεις που
έχει καταβάλει ως σήμερα παρά να συνεχίσει να το εξοφλεί, καθώς η οφειλή
του σήμερα στην τράπεζα προσεγγίζει τις 17.000 ευρώ.
Στις μέρες μας, λιγότερο από το 10% των λιγοστών αιτήσεων που
κατατίθενται για δάνεια αυτοκινήτου παίρνει τελικά έγκριση εκταμίευσης.
Το πρώτο εννεάμηνο του 2010, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Τράπεζας
της Ελλάδος, τα υπόλοιπα των καταναλωτικών δανείων μειώθηκαν κατά 964
εκατομμύρια ευρώ, ενώ ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής τους διαμορφώθηκε σε
αρνητικά επίπεδα (-2,1%).
Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, μόνο μέσα στο δίμηνο
Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου δημοπρατήθηκαν περισσότερα από 7.000 κατασχεθέντα
αυτοκίνητα. Στις δημοπρασίες αυτές συμμετείχαν μόνο έμποροι, ενώ στα
διοικητικά επιτελεία των τραπεζών υπάρχει η σκέψη να διενεργηθούν
δημοπρασίες ανοιχτές και στο κοινό, με στόχο τη διάθεση αυτοκινήτων που
δεν πωλήθηκαν στους επαγγελματίες εμπόρους.