Η εξατομίκευση των αναζητήσεων αποτελεί το στόχο της «συμμαχίας» μεταξύ του Facebook και του Bing της Microsoft.
Το Facebook και η Microsoft εντείνουν τη συνεργασία τους, με σκοπό να
προσαρμόσουν στις ανάγκες των χρηστών τις αναζητήσεις τους,
επιτρέποντάς τους να προσθέτουν τις προτάσεις φίλων τους σε κοινωνικά
δίκτυα στα αποτελέσματα των ερευνών.
Τα προφίλ του Facebook και οι
πληροφορίες σχετικά με το τι αρέσει και τι δεν αρέσει στους φίλους
ενσωματώνονται στη μηχανή αναζήτησης της Microsoft, Bing- τουλάχιστον
για αυτούς τους χρήστες που επιτρέπουν σε ένα δωρεάν «πακέτο» λογισμικού
να έχει πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα.
«Είναι απλά η αρχή, θα
έρθουν πολύ περισσότερα στη συνέχεια» είπε ο δημιουργός του Facebook,
Μαρκ Ζούκερμπεργκ, στην εκδήλωση κατά την οποία ανακοινώθηκε η
συνεργασία, στο Mountain View της Καλιφόρνια.
Τα καινούρια
χαρακτηριστικά «κοινωνικής αναζήτησης» θα είναι διαθέσιμα όταν κάποιος
είναι συνδεδεμένος στο Facebook ενώ παράλληλα κάνει αναζητήσεις στο
Bing. Εκτιμάται πως θα είναι πλήρως διαθέσιμες στους προσεχείς μήνες.
«Με
τη συνεργασία ανάμεσα στο Facebook και το Bing θα είμαστε σε θέση να
ελέγξουμε και να εκμεταλλευτούμε τις μεγάλες δυνατότητες των κοινωνικών
δικτύων, φέρνοντάς τα σε ένα νέο επίπεδο» είπε ο Κι Λιού, πρόεδρος του
τμήματος online υπηρεσιών της Microsoft.
Οι εκδηλώσεις
επιδοκιμασίας (τα γνωστά σε όλους «like» ), τα προσωπικά ενδιαφέροντα
και άλλες πληροφορίες που «ανεβαίνουν» στο Facebook έχουν τη δυνατότητα
να εξατομικεύσουν τις αναζητήσεις, δίνοντας στον εκάστοτε χρήστη τα πιο
«ταιριαστά» αποτελέσματα, συμπλήρωσε ο Λιού.
«Το σημερινό Ίντερνετ
είναι ένα γράφημα από links, και στην άλλη πλευρά βρίσκεται ένα γράφημα
κοινωνικού χαρακτήρα…μπορείς να παραλληλίσεις μία μηχανή αναζήτησης με
τα ενδιαφέροντα, τα προσφιλή θέματα και τις εκδηλώσεις που παρακολουθεί
ένα άτομο για να 'ξυπνήσεις' μεγαλύτερες δυνάμεις πρόβλεψης» είπε
σχετικά.
Κατά τον Ζούκερμπεργκ, οι πληροφορίες από και για ανθρώπους σχετικά με τις ζωές τους είναι κάτι εξαιρετικά ελκυστικό.
«Είναι
ο τρόπος που λειτουργούμε: οι πληροφορίες για ανθρώπους είναι οι πιο
πολύτιμες που υπάρχουν στον κόσμο…ένα μεγάλο τμήμα του εγκεφάλου μας
είναι επικεντρωμένο στην επεξεργασία πληροφοριών σχετικά με ανθρώπους
και συναισθήματα» είπε ο δημιουργός του Facebook.
Η συνεργασία
μεταξύ της Microsoft και του Facebook ξεκίνησε πριν από τέσσερα χρόνια,
όταν το κοινωνικό δίκτυο είχε 100 εργαζομένους και 7.000.000 μέλη.
«Μας
'τσιμπήσατε' νωρίς» σχολίασε χαριτολογώντας ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ κατά
την ομιλία του: η Microsoft είχε πληρώσει 240 εκατομμύρια δολάρια για να
αγοράσει ένα ποσοστό 1,6% του Facebook. Το Bing χρησιμοποιείται για τη
διεξαγωγή αναζητήσεων στο Ίντερνετ από το κοινωνικό δίκτυο.
Ο
δημιουργός του Facebook έσπευσε να καθησυχάσει όσους ανησυχούν σχετικά
με τη διαθεσιμότητα των προσωπικών δεδομένων, λέγοντας ότι οι
πληροφορίες που θα προβάλλονται από το Bing θα είναι αυτές που είναι
ούτως ή άλλως διαθέσιμες δημοσίως, και δεν θα συμπεριλαμβάνουν δεδομένα
που έχουν «ανεβεί» υπό καθεστώς εμπιστευτικότητας.